12 студзеня завяршыў працу зімовы лагер для школьнікаў 9-11 класаў г. Гомеля ў сферы бізнес-адукацыі. Мэтазгоднасць яго правядзення абумоўленая тым, што станаўленне сучаснага і цывілізаванага прадпрымальніка патрабуе часу. Псіхалогія маладога пакалення павінна быць арыентавана на фарміраванне класа людзей, якія з'яўляюцца генератарамі новых ідэй, гатовых да рызыкі і прыняцця ўласных рашэнняў, да адказнасці не толькі адносна свайго жыцця, але і лёсы аднадумцаў. Менавіта таму развіццё прадпрымальніцкіх здольнасцяў і знаёмства з асновамі бізнес-адукацыі павінна ажыццяўляцца яшчэ ў школе. Перадумовай правядзення зімовага лагера для школьнікаў з'явілася адкрыццё на эканамічным факультэце нашага універсітэта новай спецыяльнасці "Бізнес-адміністраванне", набор на якую будзе ажыццяўляцца ўжо ў гэтым годзе, і фарміраванне на базе кафедры эканомікі і кіравання адукацыйнага кластара: школа-ВНУ-бізнэс.
Адным з найбольш прывабных метадаў арганізацыі бізнес-адукацыі з'яўляецца метад праектаў, арыентаваны на развіццё творчых навыкаў маладых людзей абсалютна ў любой сферы дзейнасці з улікам іх жыццёвых інтарэсаў і хобі, навучанне працы ў камандзе, фарміраванне пачатковага прафесійнага вопыту.
Праца зімовага лагера была арганізавана ў два этапы. На першым адбылося знаёмства школьнікаў з паняццем праекта ў бізнэсе. Выкладчыкі кафедры эканомікі і кіравання выступілі спікерамі па розным элементам праектнага кіравання. З асаблівасцямі правядзення маркетынгавых даследаванняў і сістэмай прасоўвання ідэі і прадукту праекта да спажыўцоў школьнікаў пазнаёміла старшы выкладчык кафедры эканомікі і кіравання Аліна Арлова. З парадкам фарміравання кошту праекта і крыніцамі яго фінансавання - загадчык кафедры, к.э.н., дацэнт Іна Бабына. Рэкамендацыі па планаванні этапаў праекта і асноўныя прынцыпы паспяховай яго прэзентацыі агучыла к.э.н., дацэнт Ганна Геўрасева. Правядзенне першага этапу ў форме актыўнага бізнес-трэнінгу дазволіла школьнікам падрыхтаваць эканамічна абгрунтаваныя праекты і абараніць іх у рамках другога этапу.
На другім этапе школьнікі ў большасці сваёй прадэманстравалі вынікі каманднай працы і прэзентавалі свае праекты на тэму: «Як зрабіць сваё хобі паспяховым бізнесам» экспертам у сферы маркетынгу, інфармацыйных тэхналогій і бізнесу. У якасці экспертаў выступілі дырэктар сайта «Мая рэклама» Аляўціна Новікава, выкладчык Кампутарнай Акадэміі КРОК Уладзіслаў Цярэшэнкаў, спецыяліст аддзела ERP рашэнняў IBA-Гомель, выпускнік эканамічнага факультэта 2015 года Цімафей Пігуноў, эканаміст па матэрыяльна-тэхнічным забеспячэнні філіяла «Гомельэнергоспецремонт» РУП «Гомельэнерга» , выпускніца эканамічнага факультэта 2016 года Юлія Пiгунова.
Усе ўдзельнікі зімовага лагера, якія дайшлі да фінальнага этапу, ужо сталі пераможцамі, бо змаглі завяршыць пачатую справу і годна прадставіць свае бізнэс-ідэі. Лепшым праектам у IT-сферы стаў праект «The Long Path» (распрацоўка кампутарнай гульні ў жанры survival), падрыхтаваны вучнем СШ № 66 Іванам Трацэўскiм, які адначасова прадэманстраваў волю да пераадолення самога сябе, паколькі на першапачатковай стадыі дрэнна ўяўляў свае інтарэсы ў галіне інфарматыкі з пункту гледжання праектнай дзейнасці. У намінацыі «Лепшы бізнес-працэс і лагатып» пераможцам стала каманда СШ № 8, якая прадставіла праект стварэння кветкавага магазіна «Monika» з універсальным прапановай вясёлкавых колераў. У складзе каманды захопленыя сваёй ідэяй, мэтанакіраваныя, стрэсаўстойлівасць і эрудзіраваныя Карына Токарава, Арына Васільеўна, Лізавета Курына і Анжаліка Савасьцьянава.
Прыз «За крэатыўную канцэпцыю» атрымаў праект фітнес клуба «Fitnessland», падрыхтаваны прадстаўнікамі СШ № 66 Настай Грачуха, Марыяй Нікітчанка, Ангелінай Кладавой і Валерыяй Маслоўскай, якія ўбачылі сваё канкурэнтныя перавагi не толькі ў аздараўленні сваіх кліентаў, але і ў арганізацыі вясёлага баўлення часу. У намінацыі «Лепшая бізнэс-ідэя і прэзентацыя» пераможцам стаў праект стварэння Инстаграм кафэ InstaPOP'S, падрыхтаваны сумесна прадстаўнікамі СШ № 13 і № 42 Амінай Вірскай, Палінай Рабцавай, Кацярынай Уваравай, Рытай Цалковiкавай і Паўлам Афанасьевым. Іх фішка - гэта кафэ хуткага харчавання на прынцыпах здаровага ладу жыцця. Рабяты не толькі выкарыстоўвалі традыцыйную прэзентацыю свайго праекта, але і распрацавалі фізічную мадэль свайго кафэ, якую прадставілі ўсім экспертам і гледачам, атрымаўшы ўсеагульнае адабрэнне. Лепшае эканамічнае абгрунтаванне свайго праекта прадставіў вучань СШ № 21 Кфiр Грынберг, які вярнуў нас у дзяцінства, прадставіўшы праект «Пончыкі». Самым актыўным удзельнікам зімовага лагера прызнаны вучань 11 класа СШ № 37 Станіслаў Яўмененка, які заўсёды дзяліўся сваімі канструктыўнымі меркаваннямі з астатнімі школьнікамі па іх бізнэс-ідэях, а таксама сам прадставіў інавацыйную ідэю па стварэнню кінастудыі «Васіліск», якая будзе працаваць пад слоганам «зрывай пакровы» і здымаць фільмы ў стылі art house і рэкламныя ролікі.
Усе ўдзельнікі мерапрыемства былі ўзнагароджаны падарункамі, прадстаўленымі партнёрамі зімовага лагера – аналітычнай прававой сістэмай «Бізнес-інфо»!