У канцы студзеня на завочным факультэце завяршылася першая сесія ў студэнтаў спецыяльнасці "Аўтаматызаваныя сістэмы апрацоўкі інфармацыі», якія навучаюцца ў дыстанцыйнай форме. Хлопцы, якія вырашылі спасцігаць гэтую спецыяльнасць у дыстанцыйнай форме, працуюць у розных сферах. Гэта і супрацоўнікі органаў унутраных спраў, і работнікі прадпрыемстваў дрэваапрацоўкі і нафтаперапрацоўкі, і спартсмены. У перапынку паміж заняткамі, залікі і экзаменамі мы задалі студэнтам некалькі пытанняў.
Вягера Мікіта, студэнт 1 курса, перад паступленнем у ГДУ імя Скарыны скончыў Гомельскі дзяржаўны прафесійна тэхнічны каледж электратэхнікі, працуе ў аддзеле ўнутраных спраў адміністрацыі Чыгуначнага раёна г. Гомеля.
— Мікіта, чаму абралі менавіта дыстанцыйную форму навучання?
— Асабіста для мяне выбар менавіта дыстанцыйнай формы быў даволі просты. Па першае, гэта нейкае новаўвядзенне, а як для будучага IT-спецыяліста, мне ўласціва цікавіцца ўсім новым; у другіх, узровень і якасць атрымання адукацыі нічым не горш, а магчыма, і нават лепш, чым у класічнай завочнай форме.
— Ці падабаецца вучыцца такім чынам?
— Больш за ўсё мне спадабалася ў завочнай дыстанцыйнай форме атрымання адукацыі тое, што на працягу міжсесійнага перыяду часу ў нас пастаянна праводзіліся вэбiнары. Праходзілі яны альбо ў вячэрні час, альбо ў выхадныя дні, што дазваляла з лёгкасцю сумяшчаць працу і навучанне. Гэта дало мне магчымасць вывучаць матэрыял на працягу ўсяго працэсу навучання ў міжсесійны перыяд, з пастаянным кантролем і паўторам ужо атрыманых ведаў, што адбівалася на лепшым засваенні пройдзенага матэрыялу.
— Мікіта, адкуль даведаліся аб дыстанцыйнай адукацыі?
— Аб дыстанцыйнай форме атрымання вышэйшай адукацыі я шматкроць чуў раней, але пра тое, што з 2018 года яно ўводзіцца ў Гомельскім дзяржаўным універсітэце імя Францыска Скарыны (ды яшчэ і на той спецыяльнасці, якую я абраў для навучання), я даведаўся непасрэдна падчас правядзення ўступнай кампаніі. Пры падачы дакументаў мне вельмі падрабязна патлумачылі асаблівасці і спецыфіку навучання завочнай дыстанцыйнай формы і яе асноўныя адрозненні ад стандартнай завочнай формы.
— Дзякуй, Мікіта, поспехаў Вам у далейшай вучобе!
Наступнага ўдзельніка нашага бліц-інтэрв'ю клічуць Анташкоў Аляксандр, ён спартсмен і выступае за юніёрскую зборную Рэспублікі Беларусь па хакеі (U-18). Сам гамяльчанін, але ўвесь час знаходзіцца ў размяшчэнні РЦАП па зімовых відах спорту «Раўбічы» (Мінская вобласць).
— Аляксандр, чаму менавіта дыстанцыйная форма?
— Справа ў тым, што ў мяне вельмі складаны графік трэніровак і гульняў. Калі графік гульняў вядомы, то ў выпадку з трэніровачным працэсам усё не так проста, ён увесь час карэктуецца па часе. І, як правіла, мой дзень распісаны штохвілінна, і яго графік я даведаюся напярэдадні.
— Якія, на Ваш погляд, станоўчыя моманты такога навучання?
— Вельмі падабаецца вучыцца такім чынам. Для мяне завочная дыстанцыйная форма навучання вельмі зручная ў тым плане, што ў мяне няма магчымасці прыязджаць на сесію на тры тыдні, як гэта належыць на класічнай завочнай форме навучання. На дыстанцыйнай завочнай форме навучання сесія доўжыцца ўсяго тыдзень, гэта для мяне вельмі зручна. Таксама я пастаянна падтрымліваю сувязь з выкладчыкамі. Рэгулярна праводзяцца вэбiнары, што моцна спрашчае навучанне, пошук інфармацыі і навучальнага матэрыялу, які прадастаўляецца нам на сайце універсітэта.
— Ці былі ў Вас складанасці з наладай абсталявання або праграмнага забеспячэння для дыстанцыйнага навучання?
— Складанасцяў па наладзе абсталявання ў мяне не ўзнікла. Адзіны выпадак, калі я не змог падключыцца да онлайн-вэбiнару, адбыўся ў час майго знаходжання на зборах у Славакіі, але становішча выратавала тое, што кожны вэбiнар запісваецца і не склала працы вывучыць яго пазней.
— Ці параіце вы сваім сябрам ці знаёмым вучыцца ў дыстанцыйнай форме?
— Я ўжо распавёў усім сваім блізкім і сябрам аб такой форме адукацыі. Гэта сапраўды зручна, бо з табой пастаянна падтрымліваюць сувязь і ўсе пытанні, якія тычацца навучання, можна вырашыць у любы працоўны час з выкладчыкам.
— Дзякуй, Аляксандр, поспехаў Вам у спорце і вучобе!
Рабятам трэба будзе яшчэ шмат чаму навучыцца ў інжынернай справе спецыяліста па інфармацыйных тэхналогіях. Мы ж, са свайго боку, не можам не згадаць тых людзей, без якіх гэтая форма навучання не была б ўвасоблена ў жыццё. Гэта, у першую чаргу, загадчык кафедры АСАІ Віктар Дзмітрыевіч Ляўчук, дацэнт гэтай жа кафедры Андрэй Валер'евіч Варуеў, а таксама супрацоўнікі факультэта матэматыкі і тэхналогій праграмавання Ігар Віктаравіч Коршунаў і Сяргей Уладзіміравіч Балычаў.
Спадзяемся, што ў далейшым гэтая прагрэсіўная форма ахопіць яшчэ больш спецыяльнасцяў у нашым універсітэце.